friends4ever

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

friends4ever

نوع جديد من الحب

Abdel_Ragab
    Abdel_Ragab
    نائب مدير
    نائب مدير

نوع جديد من الحب Empty نوع جديد من الحب

مُساهمة  Abdel_Ragab الأربعاء يونيو 03, 2009 1:55 pm

حبك مع الله

أنت بتحب ربنا ؟ طبعا وبدون كلام بتقول اه . اقولك صلى . تقولى بكسل او مش قادر . اقولك ازاى طب ربنا بيقولك صلى واللى بيحب حد لازم يسمع كلامه تقولى

والله العظيم انا نفسى اصلى بس مش بعرف ورايا شغل وبقابل بنات ياعم وانا يبقى حرام عليا مش عايز ابقى متناقض ازاى اصلى وازاى اققابل بنات هقولك طب ما

انت عارف ان اللى بتعملة ده غلط بتعملة لية تقولى اعمل اية مقدرش اعيش من غير بنات دول هما الحاجة الحلوة فى حياتنا . هقولك طب بتقرب من ربنا بأيه .

هتسكت هتقولى يا عم ربنا غفور . هقولك يعنى تزنى وتشرب الخمور وتقولى ربنا غفور . هتقولى هعشلى يومين واتوب مهو ربنا غفور . هقولك ومش خايف وانت

بتعصى ربنا يجرالك حاجة تموت عليها هتقولى يا عم الكلام ده بسمعة بس متقلقش كلة فى التمام .....................؟؟؟؟

هقولك اصحى بقا وكفاياك معصية حب ربنا عارف لية عشان لو ربنا حبك اعرف ان حياتك كلها هتتغير 360 درجة لما ربنا بيحب عبده ياااااااااااااااااااااااااااه احساس روعة

بيسهلك كل حاجة وبيديلك كل حاجة تطلبها منة (علاقة حب) طيب انا هشبها بالعلاقة العادية ولله المثل الاعلى لما بتحب بتكون عايز تنفذ اى حاجة حبيبك بيقولك

عليها وفعلا لو طلب منك ايه بتنفذه وبتكون اساسا مستنيه يطلب منك عشان تنفذه عشان تثبتلة انك بتحبه اكتر من هو بيتوقعة عارف بقا مشكلتك مع ربنا اية ؟

هى انك ازاى تحبة ؟ عايز تحب ربنا اتكلم معاه بليل متخليش حد يشوفك اقعد اشكيلة همك انت مش قادر تفهم ان ده ربنا اللى لو قال للحاجة كن فتكون احكيلة كل

همومك حتى لو كانت معاصى اتعرف على ربنا . على فكره معظم المسلمين كده مجرد اسمهم مسلمين ولا يعرفون شىء مطلقا عن الاسلام شوف عظمة وروعة

ربنا . ربنا اللى خلقك بص للناس هتلاقى ملامحهم مختلفة اعجاز والله اعرف مين اللى بعد مخلق الجمجمة عشان عارف انها شكلها قبيح حب يغطيها بالجلد وبعد كده

رسم العيون وهو اللى رسملك الشفايف وخلا فى حواجب تعرف لية عشان تحوش اى حاجة بتسقط على العين زى العرق لما بيجيلك عرق على قورتك مش بينزل

اهو ربنا عملك الحواجب لاسباب كتيرة عشان يحافظ على عينك وكمان لان ربنا اعظم فنان فى الوجود كله تصور شكلك من غير حواجب ربنا نسق شكلك وكمان الشعر اللى فى انفك عشان الاتربة متدخلشى ربنا نعمه عظيم عليك حب ربنا قبل ميفوت الاوان

الفرصة قدامك

ربنا ده كل حاجة فى حياتنا هو اللى بيقسم الارزاق . انت فاكر ان الاكل اللى بتكلة كل يوم ده عشان ابوك اللى بيدفع تمنة طب فكر كده مين اللى بيخلى ابوك يقدر

يجيب الاكل ده هتقولى مهو شغال ولية دراع هقولك طيب هقولك مين اللى منحه الدراع ده ربنا وربنا يقدر يخده تانى ممكن دراعة يتقطع ويقعد عاجز لكن ربنا اعظم

من كل ده انا مش عايز اطول بس حب ربنا حتى يحبك من حولك لان عندما تحب الله يجعل كل من حولك يحبونك

حبه وخافه لان هو صاحب القرار لدخولك الجنه

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مايو 16, 2024 7:52 pm